پر باز کن! فرصت ویژۀ‌ ارتقای مهارت‌های فردی و شغلی
تکمیل شده

دوره‌ی مدیریت فرآیند‌های کسب‌وکار

هدف دوره

امروزه استانداردها و ابزارهای نرم‌افزاری مختلفی ایجاد شده تا بتوان فرآیندهای سازمان را به سادگی مدل کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. از جمله این ابزارها می­توان به مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) اشاره کرد. از این رو، مدیریت فرآیندها خواسته‌­ی بسیاری از مدیران بوده و یکی از رویکردهای تحول سازمانی محسوب می‌گردد. ولی باوجود تلاش بسیاری از سازمان‌ها، طرح‌های مدیریت فرآیندها، اغلب با شکست روبرو می‌شوند. دلیل این ناکامی می‌تواند عدم وجود نگرشی تخصصی در حوزه تحلیل فرایندها و عدم آشنایی با ابزارهای این حوزه باشد.

طبق یک تعریف کلی، مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) مدیریت کلان عملکرد سازمان از طریق فرآیندها می­باشد. از دیدگاه دیگرBPM   فرآیندی منطقی برای مدیریت کسب‌وکار و تغییرات آن محسوب می شود. هر فرآیند باید با توجه به وضع مطلوب پیاده شده و سپس در طول زمان می‌توان فرآیند مورد نظر را بهبود بخشید.

هدف کلی BPM، بهبود کیفیت خدمات و محصولات با استفاده از یک رویکرد ساختار یافته با تمرکز بر مدیریت فرایندهای کسب‌وکار سازمان و طراحی سیستماتیک می باشد.

مهم­ترین هدف این دوره تربیت کارشناسان مدیریت فرآیند و بهبود سیستم­‌ها و روش‌­ها است لذا در این دوره مفاهیم مرتبط با مدیریت فرآیندهای کسب و کار و مدل‌سازی فرآیندهای کسب وکار به منظور درک بهتر فرآیندها و ایجاد بهبود و پیاده‌سازی آنها مورد بحث قرار می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با این حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار، قسمت هشتم پادکست روی موج صنایع را بشنوید:

سرفصل‌ها

  • تعریف فرآیند و خصوصیات فرآیند
  • اهمیت فرایند در سازمان
  • تفکر فرآیندی
  • گذار از وظیفه‌گرایی به فرآیند‌گرایی
  • فناوری اطلاعات و تغییر فرآیند
  • نقش تکنولوژی‌های مدیریت فرآیند
  • تعریف مدیریت فرآیندهای کسب و کار
  • متدلوژی‌های پیاده سازی مدیریت فرآیندها
  • مدل بلوغ فرآیندی
  • چرخه مدیریت فرآیندهای کسب و کار
  • انواع فرآیندها
  • نقش‌های درگیر در مدیریت فرآیندهای کسب وکار
  • شناسایی فرآیندهای کسب وکار
  • نحوه­ احصا و اکتشاف فرآیند
  • معرفی زبان‌های مدلسازی فرآیند
  • مدلسازی فرآیند با استفاده از استاندارد BPMN II
  • شناسایی و تعریف سیستم کدینگ فرآیندها
  • بررسی کیفیت فرآیندهای مدل­سازی شده
  • اولویت بندی فرآیندهای کسب و کار
  • بررسی تکنیک‌­های آنالیز و تحلیل فرآیند
  • انجام تحلیل­‌های کیفی
  • انجام تحلیل‌­های کمی
  • ارائه روش­‌های تحلیل ویژه سازمان­
  • بررسی رویکرد­های بهبود و بازمهندسی فرآیند
  • نحوه­‌ی استخراج شاخص­‌های کلیدی عملکرد فرآیندی
  • پایش و مانیتورینگ فرآیند
  • بررسی مدل­‌های مرجع فرآیند
  • آموزش نرم افزار Visual Paradigm
  • معرفی و مقایسه انواع BPMSها از حیث کارکردهای مختلف

مدرس

جناب آقای دکتر ابوالقاسم یوسفی بابادی
استاد مدعو گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد


دانش‌آموخته‌ی مقطع دکتری در رشته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه تهران

مخاطبین دوره

  • دانشجویان رشته‌­های مهندسی صنایع، مدیریت، IT
  • علاقه­‌مندان به زمینه‌های مدیریت فرآیند کسب و کار
  • کارشناسان واحد بهبود سیستم‌ها و روش­‌های ادارات و سازمان‌­ها
  • مدیران و کارشناسان سازمان‌­هایی که مایل به پیاده‌سازی پروژه مدیریت فرآیند دارند.

همراه با ارائه گواهی معتبر

مجازی

  • 📅 تاریخ برگزاری: 1و 2و 8و 9 اردیبهشت‌ماه
  • 🕔 ساعت برگزاری:  از ساعت 10:00 تا 13:00
  • 💻 برگزاری زنده در نرم افزار Adobe Connect

300,000 تومان

پایان مهلت ثبت نام