از مباحث تدریسشده در طی دوره، تعاریف و نگاههای کنترل پروژه، نقشهخوانی، درج موارد قراردادی در برنامۀ زمانبندی، پروژۀ عملی، داشبوردهای مدیریتی، آشنایی با استانداردهای مدیریت پروژه، تامین مالی پروژه و...
هرکسی در صنعت تولید می داند که اگر اجزاء فرآیند کسب و کار در جای خود قرار داشته باشند، سازمان مشکلی برای فروش محصولات نخواهد داشت. در حالی که همیشه تنازع دائمی بین کیفیت در مقابل کمیت وجود دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوان هر دو این مولفه ها را در بهترین شرایط داشت.
ارزیابی کار و زمان یعنی ثبت سیستماتیک وقایع و راههای موجود و پیشنهاد شده برای انجام کار و مقایسه آنها با معیارهای اقتصادی. به عبارتی دیگر، ارزیابی کار و زمان شامل مجموعه تکنیکهایی برای بررسی، ثبت و مطالعه عملکرد جاری و بهبود و توسعه آن است. در این اثر به آن میپردازیم.
ایجاد محیطی مناسب و موثر برای کسانی که برای دستیابی به اهداف سازمان سخت تلاش می کنند. مدیریت یعنی بکار گرفتن هماهنگ علم و هنر در راستای رسیدن به هدف. مدیریت بدون علم و دانایی و بدون هنر و خلاقیت ناقص است.
مدیریت مالی به اثربخش و کارای پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دستیابی به اهداف سازمان گفته میشود. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تامین مالی)، و نحوه تخصیص آن است.
زنجیرهی تأمین، عبارت است از شبکه ای از فرایندها؛ به طور ی که هدف نهایی آنها تأمین کالاها و خدمات مشتریان بوده و در بر گیرندهی تأمین کنندگان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشانی است. اینان با هم به طور هماهنگ و منسجم در جهت راضی کردن مشتریان، همکاری میکنند.
از زمان های اولیه، حمل و نقل برای اهداف مختلفی مطرح بوده است و پیشرفت های گسترده در زمینه های مختلف بر پیچیدگی مسائل حمل و نقلی افزوده و این مساله را تبدیل به یک عامل بسیار مهم در پیشرفت جوامع کرده است.