© تمام حقوق این سایت متعلق به انجمن علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد می باشد.
امروزه استانداردها و ابزارهای نرمافزاری مختلفی ایجاد شده تا بتوان فرآیندهای سازمان را به سادگی مدل کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. از جمله این ابزارها میتوان به مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) اشاره کرد. از این رو، مدیریت فرآیندها خواستهی بسیاری از مدیران بوده و یکی از رویکردهای تحول سازمانی محسوب میگردد. ولی باوجود تلاش بسیاری از سازمانها، طرحهای مدیریت فرآیندها، اغلب با شکست روبرو میشوند. دلیل این ناکامی میتواند عدم وجود نگرشی تخصصی در حوزه تحلیل فرایندها و عدم آشنایی با ابزارهای این حوزه باشد.
طبق یک تعریف کلی، مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) مدیریت کلان عملکرد سازمان از طریق فرآیندها میباشد. از دیدگاه دیگرBPM فرآیندی منطقی برای مدیریت کسبوکار و تغییرات آن محسوب می شود. هر فرآیند باید با توجه به وضع مطلوب پیاده شده و سپس در طول زمان میتوان فرآیند مورد نظر را بهبود بخشید.
هدف کلی BPM، بهبود کیفیت خدمات و محصولات با استفاده از یک رویکرد ساختار یافته با تمرکز بر مدیریت فرایندهای کسبوکار سازمان و طراحی سیستماتیک می باشد.
مهمترین هدف این دوره تربیت کارشناسان مدیریت فرآیند و بهبود سیستمها و روشها است لذا در این دوره مفاهیم مرتبط با مدیریت فرآیندهای کسب و کار و مدلسازی فرآیندهای کسب وکار به منظور درک بهتر فرآیندها و ایجاد بهبود و پیادهسازی آنها مورد بحث قرار میگیرد.
برای آشنایی بیشتر با این حوزه مدیریت فرآیندهای کسبوکار، قسمت هشتم پادکست روی موج صنایع را بشنوید:
دانشآموختهی مقطع دکتری در رشتهی مهندسی صنایع از دانشگاه تهران
مجازی
1,000,000 تومان Original price was: 1,000,000 تومان.300,000 تومانCurrent price is: 300,000 تومان.
پایان مهلت ثبت نام
© تمام حقوق این سایت متعلق به انجمن علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد می باشد.