راز ۵ برندِ موفق دنیا

brand maroof

۱.آمازون

فروشگاه اینترنتی آمازون،که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را به‌صورت آنلاین و با قیمت‌های مناسب می‌فروشد.از دلایل خوش‌نام بودن این برند،می‌توان تنوع محصولات،خرید راحت وتجربه‌ای‌عالی،که دراختیارمشتریان قرارمی‌دهد را نام‌ برد.
این سایت با داشتن میلیون‌ها محصول،هر روزه وبه طور 24 ساعته کارمی‌کند.همه‌ی محصولات دارای مقاله‌های بررسی محصول، با اطلاعات دقیق وکامل هستند وکاربرمی‌تواند قبل ازخرید آن‌ها را کاملاً بررسی کند.
قیمت محصولات این سایت پایین وحمل خریدهای زیاد رایگان است.آمازون دراقدامی جالب وبا توجه به خریدهای پیشین مشتریان،به آن‌ها کالاهایی رابرای خرید پیشنهاد می‌دهد.

۲.کوکاکولا

از شعارهای این برند می‌توان‌به”خنکی زیرتیغ آفتاب”،”حس تازگی وطراوت”،”مزه‌ی‌عالی زندگی”اشاره کرد.این‌شعارها باعث شده‌اند این برند،ازهمان روزهای نخست،مشتری‌های زیادی داشته‌باشد.
شعاراصلی کوکاکولا طرح این سوال بوده‌است:”چگونه می‌توان باعث ارتقا،توسعه‌وایجاد رضایت شد؟”این شرکت ازطریق سایت‌های اجتماعی،به صورت مستقیم با مشتریان خود درارتباط است؛که باعث ساخت و ایجاد مزه‌های ترکیبی جدید ومورد علاقه‌ی مردم شده‌است.

۳.نایک

در وب‌سایت این کمپانی درمورد چشم اندازوهدف شرکت نوشته‌شده‌است:”خلاقیت ونوآوری برای همه‌ی ورزشکاران سراسردنیا” و اضافه کرده‌است:

“اگربدن دارید پس ورزشکارهستید.”

نایک،همیشه متکی برنیازمشتری‌ها بوده‌است.این کمپانی همیشه ازهمه می‌خواهد ایده‌های خود راعملی کنند ودرزندگی،مسیرموفقیت رادرپیش بگیرند.
وقتی شما خلاق ونوآورباشید،مشتری بیش‌ترازهمیشه به شما اعتماد می‌کند؛زیرا تصورمی‌کند شما بهترازهمه می‌دانید چه کارمی‌کنید.

۴.Apple

نخستین برند قدرتمند دنیا اپل است وازنظراعتماد مردم به آن،در رتبه‌ی4 قراردارد.وقتی اپل یک محصول جدید را وارد بازارمی‌کند،همه‌ی کاربران به کارکرد وارزش آن،اعتماد کامل دارند.
بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت،فروشگاه اینترنتی آن یعنی” Apple Store”است.کاربران هرآنچه برای دستگاه‌های اپل‌خود نیازدارند،دراین فروشگاه پیدامی‌کنند.
استیوجابزهمیشه به دنبال مسائلی بود که برای اپل و مشتریان،مناسب وخوب باشد.تمرکز آن‌ها روی این مسئله،باعث طراحی وتولید محصولات بیش‌تر درزمینه‌های مختلف شده‌است به طوری که دیگر رقبا،به گردپای آن‌هاهم نمی‌رسند.

5.فورد

دراین زمانه که تغییرکردن لازمه‌ی پیشرفت به نظرمی‌رسد،شرکت فورد هم‌چنان برسیاست‌های پیشین خودمتکی‌است.ازنام کوتاه و یک‌بخشی شرکت گرفته تا لوگوی نمادین وتأکیدی،که هِنری فورد پدر،آن‌را انتخاب کرده‌بود.
فورد،به‌عنوان یکی ازسه کمپانی مهم حاضردرشهردیترویت،محصولات قابل تحسینی تولید وعرضه می‌کند.این شرکت همیشه به نظرات،انتقادات وپیشنهادات مشتری‌های خود،توجه می‌کند و براساس نیازهای آن‌ها رفتارمی‌کند.
فورد،همیشه به‌ استحکام،دوام وقابل اعتماد بودن مشهوربوده‌است وهمیشه هم پاسخ‌گوی‌سیاست‌های خود بوده‌است. فورد،هیچ‌گاه ازدولت کمک مالی نگرفته‌است وبه همین دلیل خیلی راحت می‌تواند مستقل‌عمل کند.

برای دیدن پست‌ مربوط به این مقاله کلیک کن

مقالات مرتبط

زنجیره‌‌ تأمین در گروی فناوری اطلاعات

در ارتباط با روش های برنامه ریزی تولید، دیدگاه های متفاوتی بیان شده است که از آن‌ها، می‌توان برنامه ریزی نیازمندی‌مواد (MRP)، برنامه‌ریزی‌ منابع‌تولید(MRPII) و‌درنهایت،برنامه‌ریزی منابع بنگاه (ERP) را بیان‌کرد.
درواقع، این تاریخچه با‌الگوی MRP برای تعیین میزان‌مواد مورد نیاز،در جهت تولید اقلام موردنظر ، شروع شده و در MRPII دیدی وسیع‌تر یافته است، اما دیدگاه‌جدید‌ERP ،درخصوص‌برنامه‌ریزی با استفاده از فناوری اطلاعات می‌باشد.

چرا ریسک؟

📜دومین سری از مجموعه راهبردنامه📜
ریسک یه موضوعی هست که همگی باهاش سرو کار داریم و شما تو هر کسبو کاری باید یکسری جاها ریسک رو داشته باشید نه تنها کسب و کار بلکه ممکنه در هر لحظه زندگی هم تصمیماتی بگیریم که ریسک رو همراه خودشون دارن، مثلا شما اگه بخوای از یه خیابون رد بشی یا حتی سوار هواپیما هم بشی باید ریسک کنی…!
مطلب جالبی که در راهبرد ۵ نوشته شده و ما سعی کردیم بخشی از اینکه چرا باید ریسک کرد(؟) و استراتژی‌های مدیریتی ریسک رو جمع‌آوری کنیم و به شما منتقل کنیم…

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + بیست =