دانشجوی واقعی یعنی…

daneshjoo vaghei

یـه دانشـجوی موفـق و واقعـی، همیشـه از تـک تـک لحظاتـش بایـد بـه بهتریـن نحـو اسـتفاده کنـه. مثـلاً بیـن همـه کلاس هـا یـه دوری تـوی دانشـگاه بزنـه ببینـه چـه خبـره ، حتمـا از بوفـه هـا بـه صـورت دوره ای اسـتفاده کنـه، به دنبـال سـوژه  واسـه خنـده باشه و….

   تـو بـه عنـوان یـه دانشـجو، موظفـی کلاسـی کـه اسـتاد حضـورغیـاب نمی کنـه رو بپیچونـی، اصـلاً اسـتادی کـه بـدون لیسـت میـاد سـر کلاس اسـتاد نیسـت، فرشـته اسـت، یـه موهبـت الهیـه، حسـابی قـدرش رو بـدون. تـو بـه عنـوان یـه دانشـجوی واقعـی و آینـده سـاز ایـن مملکـت و سـرباز ایـن مـرز و بـوم نسـبت بـه خـودت مسـئولی؛ یعنـی مدیونـی اگـه گرسـنه باشـی و بوفـه نـری، حتـی وسـط کلاسـت . از هرچــه بگذریــم، ســخن علــم خوش تر اســت، کلا تــو وظیفــه ی اصلیــت، جوییــدن دانشــه کــه راه و روش خــاص خــودش رو داره . طبــق تحقیقــات جمعـی از دانشـجویان صاحـب نظـر، درس خونـدن در طـول تـرم، عملـاً هیـچ کاربـردی نخواهـد داشـت؛ فقـط وفقـط شـب امتحـان تأثیـرگـذاره از طرفـی تجربـه ی همـون دانشـجویان صاحـب نظـر، ثابـت میکنـه شـب امتحـان همیشـه بایـد یـه اتفـاق خاصـی بیفتـه، اصـلا ردخـور نـداره و ایـن فقـط یـه گزینـه پیـش پـای تـو میـذاره، تـوکل به خـدا والبتـه بـه بنـده خـدا!!! از قدیـم الایام گفتـن، امتحـان بـدون تقلـب بـه چـه مانـد ؟ بـه زنبـور بـی عسـل…

   لـذا درایـن راسـتا، همـواره بـه مشـورت در تمامـی مراحـل زندگـی تأکیـد شـده و چـه مرحلـه ای مهـم تـر از امتحانـات کـه بـه مـرور زمـان و تمریـن و ممارسـت بسـیار و بـه حـول قـوه ی الهـی مهـارت هـای لازم را در ایـن عرصـه ی مهـم کسـب مـی نمایـی .بعـد از اینکـه مرحلـه ی امتحانـات رو بـا موفقیّـت چشـمگیر پشـت سـر گذاشـتی ، قسـمت اصلـی کار شـروع میشـه؛ توصیـه میکنـم آمـار دقیقـی از موقعیـت جغرافیایـی همـه ی اسـاتید داشـته باشـی . ایـن از ویژگـی هـای یـک دانشـجوی واقعیـه کـه پیگیـری، همّـت و پشـتکارت رو ثابـت میکنـه و خـودت یـه روزی خـوب می فهمـی تـا چـه انـدازه ایـن توصیـه، تـوی زندگـی و آینـده ات تأثیـر گـذاره.

   و امـا آخریـن و اصلـی تریـن ویژگـی یـک دانشـجوی واقعـی، اینـه کـه نـذاره تحـت هیـچ شـرایطی معدلـش از 12 تجـاوز کنـه، اصـلاً بارهـا تاکیـد شـده بـه ایـن موضـوع .

یـه دانشـجوی واقعـی همیشـه بایـد افتـاده باشـه و فروتنـی رو سـرلوحه ی کارای خـودش قـرار بـده . اینـم بگـم لذّتـی کـه در مشـروطی هسـت توشـاگرد اول شـدن نیسـت ، از مـا گفتـن.

   در پایـان، مـن بـه عنـوان یـه دانشـجوی واقعـی، بـه تـو دوسـت عزیـزم توصیـه میکنـم، ایـن مقالـه رو نگـه داری و آخـر تـرم یـک بـار دیگـه بخونیـش. هـم ببینـی تـا چـه حـد تـوی ایـن راه موفـق بـودی و هـم بفهمـی دانشـجوی واقعـی بـودن چیـزی غیـر از ایـن هسـت یـا نـه ؟

برای دیدن پست‌ مربوط به این مقاله کلیک کن

مقالات مرتبط

روش کایزن چیست؟

یکی از ابزارهای مورد استفاده در مهندسی صنایع، متد کایزن هستش که کایزن، لغتی ژاپنی است که معنی بهبود مستمر میده.
مفهوم کایزن به ما میگه که حتی یک روز را هم نباید، بدون ایجاد بهبود در یکی از بخش‌های سازمان ، هر چند جزئی، بگذرونیم.
فعالیت های زیادی رو کایزن شامل میشه ، مثل :تمرکز بر‌مشتری، کنترل کیفیت جامع،علوم و تکنولوژی به روز ومدرن…

استیون هاوکینگ کیست؟

قطعاً همگی شما اسم این مرد بزرگ جامعه فیزیک و دنیایِ دانشمندی رو شنیدید
شاید براتون جالب باشه که هاوکینگ بزرگ که درک نظریاتش برای افراد غیر علمی بسیار دشواره در دوران مدرسش هیچ علاقه‌ای به درس خوندن نداشته!
در جوانی در تیم قایق رانی بوده و از همه عجیب‌تر کتابی برای کودکان نوشته!
هاوکینگ در ۷۶ سال زندگی زندگی خود کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داد و در ۱۴مارس ۲۰۱۸ درگذشت.

دانش تریز (۱)

بخش اولِ دانش TRIZ
واژه TRIZ برگرفته شده از حروف اول كلمات در عبارت روسی زیر می‌باشد: (Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch) .
دانش TRIZ با نام‌ها و عنوان‌های توصیف‌گر مختلفی همانند نوآوری نظام‌یافته، خلاقیت اختراعی، فناوری خلاقیت و نوآوری، روش‌شناسی اختراع، الگوریتم اختراع، روش‌شناسی حل مسئله‌های ابداعی و… نامیده میشود.

۳ باور اشتباه درباره‌ٔ قدرت مغز که نمی‌دانستید!

بازی برای مغزِ انسانِ یا نقاشی کشیدن صرفا تفریحیه که همه نباید انجامش بدن(!) و یا حتی تنبلی میکنیم و فکر میکنیم چون خیلی از کارها(مثل یادگرفتن موسیقی) رو باید از کودکی انجام میدادیم و یاد میگرفتیم، ولی دیگه دنبالش نمیریم!
پیشنهاد میکنیم پست‌هارو ورق بزنید و اگر شما هم مثل ما دچار این سوء تفاهم‌ها هستید برطرفش کنید.

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =